A tavasz első napjai

2011.09.04. 21:47

 Tavasz első napja J

 

Igaz, hogy otthon nem az van, de itt állítólag tavasz van. Én nem érzem, mert eddig nagyon jól esett egy kicsit lehűlni az otthoni meleg után. Nagyon kellemes 20-25 fok volt ma is,kék éggel.

 Mi történt??

Ismét döbbennem kellett, nézem a térképemet a városban és megszólít egy hölgy, hogy tud-e segíteni? Kedvesen segít és már  megyek is  tovább.

Tegnap városnéző buszra szálltam és körbejártam a várost.(hoponhopoff) Azért a pesti sokkal szebb, az a nyitott tetejű piros. Ami itt kicsit más, hogy itt nem szalagról ment a szöveg hanem folyamatosan beszélt a sofőr. Így az aktuális helyzetet tudta elmondani, és egy kis humornak is volt helye. Nem akarok sokat mondani róla, csak, hogy gyönyörű.

A  város botanikus kertjét is megnéztem, ami rendkívül hihetetlen és furcsa volt, hogy  a kapunál csak annyit mondtak : ” természetesen ingyen”. Szeretem a növényeket, így a botanikus kert nagyon tetszett, de a legjobban mégis az tetszett, hogy útközben láttam egy táblát DEAN utca felirattal. Remélem valamikor letudom kapni.

Most kezdődnek a kertek frissítései, a parkok szépítései.  Mindenfelé kertészek, festők dolgoznak. Nem tudom megszámolni, hogy hány helyen van hatalmas építkezés. A hatalmasnak azt nevezem mikor egy épület már a 20. emeletet eléri.

Másnap felkerekedtem, és irány Gold Coast. Ez a világ egyik leghíresebb óceán partja a Csendes óceánon. A városból vonattal mentem, kb. 1 órát. Onnan busszal  tovább a (surfers paradise) Szörfözők Paradicsomába… az egész kb. 2 óra. Sajnos, ahogy a busz a város felé haladt, úgy kezdtem lelkileg összeomolni, hogy milyen helyen is lakunk. Döbbenet, hogy addig amíg nem látsz mást, addig észre sem veszed a különbséget. Az állomás nagyon szép tiszta, vonat pontosan érkezik, szép, tiszta és kényelmes volt. Sajnos egyedül nem sokat töltöttem ott. Körülnéztem, készítettem pár fotót és  irány haza.

Kaptam egy üzenetet a banktól, hogy mehetek a kártyámért. másnap be is mentem és ÖT  percen belül már a kezemben is volt. Állítólag olyan hogy csak a terminál közelébe kell tartani és leolvassa.(se betenni,se pin kód). Lehet, hogy otthon is van ilyen, és csak én vagyok maradi J

Az egész város a tavaszi fesztiválra készülődik, ami szeptember 3-tól 24-ig tart. Első nap hatalmas nagy tűzi játék volt a folyó fölött. Mindenféleképpen kimentem, igaz a teraszunkról is lehetett volna nézni.

Tőlünk nem mesze van egy szikla a város fölött és én oda mentem (10 perc gyalog).  Az ausztrálok már kora délután kimentek piknikezni. Tömeg az nagy volt , előtte, mint otthon augusztus 20-án, katonai helikopterek cikáztak az égen, majd egy vadászbombázó vette át a terepet. A tűzijáték nagyon szép volt, egy lézer show kísérte.

 

Sikerült Beáékkal skype-on beszélnem és rákérdezett hogy tulajdonképpen a fontos ügyek hol is tartanak. Teljesen igaza van, mert mindenről írok csak arról nem, amiért itt vagyok. Aki nem tudja annak itt van egy kis ismertetés.

Ausztráliába a letelepedési vízumot nagyon nehéz megszerezni. Ami talán a legrosszabb, hogy ha a végzettséged nincs a hiány-szakma listán, akkor semmi esélyed. Második az angoltudás. elég komoly vizsgát kell tenni ahhoz, hogy bizonyítsd te valóban beszéled a nyelvet. Ezen kívül a korod is számít, 45 év fölött már nem vándorolhatsz be az országba. Ha ezek meg vannak, jön a következő akadály. Van kb. 100 különféle vízum és hogy megtudd neked melyik a legjobb, segítenek ebben az ügynökök. Amikor mi kitaláltuk, hogy Ausztráliát választjuk új otthonunknak, rögtön kerestünk egy ügynököt aki gyorsan lepattintott mivel mi nem vagyunk könnyű esetek. A korom és a szakmai tapasztalatom miatt. Tudni kell, hogy a bevándorlási ügynökök is válogatósak. Most Budapesten egy Study-go nevezetű céggel állunk kapcsolatban Ők intézték a vízumom. A lányokról maximálisan pozitív véleménnyel vagyok, mert 100%-ban segítettek. Tanuló vízummal kerültem ki, ami a turista vízum után a legegyszerűbb, de nem olcsó. Tanuló vízumhoz egyszerűen egy iskolába kell jelentkezned és befizetni a nem kevés összeget, és már jöhetsz is. A tanuló vízum engedélyezi a napi négy óra munkavégzést. A mi tervünk az, hogy én kijövök és végre nem blogokból meg netről vagy másoktól hallottak alapján képzelünk el egy helyet, hanem a saját szememmel látom és én mondok véleményt. Természetesen benne van, hogy ha nem tetszik, akkor repülő és irány vissza Magyarország. Még otthon találkoztam a most kiválasztott ügynökkel, aki nem látott semmi akadályt, hogy megkapjuk a vízumot. Már felvettem vele (Mónikával) a kapcsolatot aki azt mondta hogy amíg nincs meg az angol vizsgám addig nem tudunk tovább lépni. Nekem a iskola 5.-én kezdődik. Ez egy esti angol kurzus, ami 8 hétig tart. Remélem sikerül a vizsga (IELTS)…  Ahogy az iskola elkezdődik tudok munkát keresni, és akkor - legalábbis szerintem-  fogom igazából megérezni milyen itt élni. Ha megvan a vizsgám, és tudok egy olyan céget keresni aki a szakmámban tud foglalkoztatni (szponzort, akkor egyenes az út a letelepedési vízumhoz (elvileg).

Tudósítás:

Dean, Brisbane-ből

A bejegyzés trackback címe:

https://gyimik.blog.hu/api/trackback/id/tr413202859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jucusanya 2011.09.05. 21:34:07

Szia Dean!
Ezer évig itt laktál mellettünk és csak a minap tudtam meg, hogy többszörös véradó vagy. Ezt is csak onnan, hogy 12-én várnak szeretettel. Még nem szóltam nekik, hogy "kicsit" késni fogsz. Gábor ma kifestette a Martina szobáját. Barna és vajszínű lett. Gábor szerint tök jó lett. Holnap én is megnézhetem. Márcsak azért is, hogy a mi konyhánk is kétszínű legyen.
Nagyon örülünk, hogy jól érzed magad. Minden nap várjuk az új híreket felőled.
Üdv: J.Judit

Rebeka38 2011.09.18. 18:00:37

Helló Dean!
Véletlenül tévedtem a lapodra,de lehet, hogy mégsem. Mi január végén készülünk Brisibe, szintén a StudyGoval.De addig is örömmel olvasom beszámolóidat és drukkolok Nektek!
Üdv:Rebeka

jucusanya 2011.09.18. 19:39:40

Szia Dean!
Ma vasárnap van. Most volt a Bálinték evezős versenye Velencén. 1.helyezettek lettek. Igaz, hogy a csoportjukban csak 4 induló volt, de ők két hajóhosszal verték meg a mezőnyt. Nagyon jól mentek. Mi, mint "jó" szülők végig izgultuk a versenyt. Megpróbálok küldeni a Judittal pár fényképet. Mindent tudunk rólad, mert itt volt pénteken a Judit. Nagyon örülönk az állásnak. Találtál magadnak elfoglaltságot az iskolán kívül is. Mi ezért izgultunk a legjobban. Úgy gondoljuk, hogy sínen vagytok. Csak így tovább!!.
Üdv:J.Judit
süti beállítások módosítása