Hurrá!!!! van munkám!!!!

2011.09.19. 10:20

Hurrááááá!!!! Van munka!!

Az iskolában az osztályfőnök szervezett egy columbiai estre egy bulit. A városban egy kellemes kis szórakozó helyen tartották, ahol többnyire columbiaiak voltak. Természetesen az osztályból mindenki meg volt hívva. Nagyon kellemes volt, jól éreztem magam, kicsit táncoltunk latin amerikai zenére. A következő alkalommal egy kareoke partyt szervezett, hát oda is elmentem, mondani sem kell szintén jó volt…. Féltem kiállni mindenki elé, és kornyikálni, de szuper sikerem volt. A hely egy nagyobb teremből állt,  hangulatos bárral és billiárd résszel. Egy folyosóról több ajtó nyílt,  mint egy szállodában. Mi is megkaptuk a szobánkat, ami kb. 4x4 m, hatalmas TV-vel és a kareoke erősítővel, két mikrofonnal. Körben bőr ülőgarnitúra, középen asztallal, az asztalon hatalmas tálca rágcsa. Mindenki behozta az italát és kezdődött az üvöltözés, kornyikálás. Nagyon jó volt.

Napjaim idegeskedésbe mentek át, mivel minden nap munka és lakás után kutatok. Lakás, amit én keresek, az a legnehezebb feladat és legdrágább kiadás. Egy személyes stúdió, konyhával és saját fürdőszobával. Körülbelül 50 dollárral drágábban találnék már egy háromszobás, 2 fürdőszobás lakást. Munkakeresés gyanánt pedig mindenkinek elmondom, ha tudnak valamit, szóljanak, osztálytárs, ismerős, iskola stb.

Persze itt is a neten a legegyszerűbb a munkakeresés. Állandóan figyelni kell a hirdetéseket. Otthonról meg minden nap:   VAN MUNKA? VAN MUNKA? MIKOR LESZ MUNKA?

Sajnos ez még nehezebbé teszi. Nekem mindegy mit találok, csak a kiadásomat fedezze és ne a bankszámlám apadjon. Igazság szerint azért úgy indultam, hogy kb. 3 hónapot simán kihúzok, de jobb biztonságban érezni magamat. Az új Laci barátomék is kicsit elcseszték, elmondása szerint hitegetve voltak, hogy jövő héten, majd két hét múlva stb. így a végén a kiadásokkal megcsúsztak…

Gábor felesége, Kriszta egyik szünetben mondta, hogy a Zöld Béka autómosóban mindig van felvétel. Másnap reggel egy lakást néztem a városban (városközpontban). Sajnos éppen előttem vették ki. Igaz, az ingatlanos azt mondta, hogy foglaljam le, de azt hittem, hogy a szokásos üzleti fogás, és előtte meg akartam nézni.  Hát nem üzleti fogás volt, tényleg pillanatok alatt elkelt a lakás.

Nagyon szép kis lakás, egy szoba, konyha és fürdő. Szép környezetben, közös medencével stb. de nem olcsó 250 AUD/hét. Volt egy másik 160 AUD/hét, de a képek alapján nem volt szép, azért oda is elmegyek megnézni. Az autómosóba dél körül mentem. A nagyfőnök kedvesen fogad, de ő nem foglalkozik a felvétellel, így azt kéri, jöjjek vissza du. 4-re. Délután négykor egy  kicsit morcos ausztrál fogad…. Tájékoztat, hogy minimum 6 óra a betanulás, és természetesen azt nem fizeti. Ha így is komolyan gondolom, holnap fél nyolcra menjek.

Másnap a megbeszélt időpontban ott vagyok, fogad a morcos, egy adatlap kitöltés után körbe visz, megmutatja az öltözőt, mosdót stb. Nekilát az autómosást bemutatni. Öntelten mosolygok, nekem ez megy… EGY AUTÓT LE TUDOK MOSNI, VAGY NEM???              Hát nem.

Kezdés a porszívó!! Egy autó 10 perc!! Mosás 5 perc (nem mindegy milyen vízzel, először esővízzel, majd tisztával) utána törlés, ablakok, kerekek és mind időre. Első nap kidöglöttem.

Másnap mindent ugyanúgy (szintén INGYEN !!) de most már időre ….b….m….!.

Sajnos kell a munka, nincs más, de bevallom volt olyan pillanat, mikor azt gondoltam, hogy a pofájába vágom a rongyot és elmegyek. Négy óra „próbaidő” után azt mondta, hogy minden szuper, és ha gondolom, maradhatok. Felírt a munkalapra és 30 percet sikerült dolgoznom –immáron fizetésért- utána autó már nem jött.

Mivel én vagyok a kezdő, megköszönte és kérte, hogy holnap reggel kezdjek ismét. Ha van ismerősöm, hozhatom. Laci barátom az, akivel el tudnám képzelni, hogy együtt dolgozunk. Reggel ott  is vagyunk, én kezdem, ő pedig átesik a beavatáson.

Ma szombat van, és úgy érzem, hogy végem van. Reggel kezdtünk 7,40-kor. Igaz hogy 7,30-ra ott voltunk, de a számolás onnan kezdődik, amikor az első kocsinak neki állunk. Ma szerintem kb. 50 kocsit porszívóztam ki, mozogni sem bírok, már fájdalmam van mikor látom, hogy megint bejön egy autó.

Most számokat írok, mindenki úgy értelmezi ahogy szeretné…

Ausztráliában heti fizetés van, ami szerintem jó, nem lehet elcsúszni, nem tudsz felhalmozni egy egész havi tartozást (hacsak nem vagy hülye) egyszerre nem kapsz akkora összeget.

Én, pályám csúcsán, mint autómosó keresek 18 AUD/óra. Ha az autómosóban napi 8 órát dolgozom, akkor keresnék 720 AUD hetente. Említettem, hogy egy szép lakás rezsivel(!!) 250 AUD. A napi ennivalóm kb. 10 AUD. Ha jól számolok, heti 320 AUDból megvagyok. Ebben semmi egyéb kiadás nincs, csak az ennivaló, a lakás és a rezsi. De most nem főzök, hanem készen veszem az ételt (gyors étkezde) ami itt sem olcsó. És ismét felhívom mindenkinek a figyelmét, hogy AUTÓMOSÓ VAGYOK. Igaz, a munka nagyon nehéz !!! (Képzelhetjük, mit keres egy szakember).

Az azt jelenti, hogy hetente marad 400 AUD!!!!!!

A ruházkodás itt nagyon drága, de vannak jó akciók és olcsóbb boltok.  (pl. volt edzőcipő (szép) 20 AUD, vagy férfi póló 5 AUD) Én hamarosan 4 hete vagyok itt, és kell, hogy rálátásom legyen arra, mit, hol kell venni. Ha kocsim lenne, még jobb lenne, mert az olcsó helyek a központtól távol vannak. Állítólag az ALDI a legolcsóbb. Szerintem ilyen nagy tapasztalattal (!!!) J nagyon élhető ország. Bármilyen munkád van, megélsz. Osztályunkban egy srác étterembe mosogat 15 AUD/óra.

 Elég volt a pénzből, minden ki úgy értelmezi, ahogy szeretné.

Tudósítás:

Dean Brisbane-ből

A bejegyzés trackback címe:

https://gyimik.blog.hu/api/trackback/id/tr93237865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

E sz t e r k e (törölt) 2011.09.20. 14:24:24

Kedves Uram ! :)
Egy rendkivul fontos informaciot itt elfelejtett megosztani a nagytiszteletu publikummal.
Konkretan ,hogy kitol es mit enekelt a karaoke partyn ?
Ugy erzem ez az informacio tobb blogtarsammal egyutt, engem sem hagy nyugodni !!!
Nagy oleles ! Pussz ! Hugi

gyimjuhu 2011.09.21. 11:14:09

@E sz t e r k e:

Kedves kommentelő... Esedezem bűneimért, Dean említette mit énekelt, de be kell valljam elfelejtettem. A nagy sikerű előadás The Themptations: My Girl c. száma volt..
Örülök az érdeklődésnek
Pusszantunk mi is...
Judit
süti beállítások módosítása